1e dag - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

1e dag

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Augustus 2014 | Nederland, Hoogeveen

Zomer vakantie zuidholland 2014

Om half 9 zijn wij vertrokken uit zwartsluis. Mooi weer en varen via het zwarte water naar Zwolle.
Even contact met de buren uit de jachthaven die vandaag weer zouden komen. Hun laatste overnachting was in Kampen en varen via Zwolle naar Zwartsluis. Net uit de sluis bij Zwolle kwamen wij ze tegen. Om 10 uur varen wij uit de sluis achter de Hanzestad aan, een rondvaart schip uit Zwolle en varen de IJssel op.
Het valt mij tegen dat er zo veel stroming staat dus maar wat gas er bij, met 2000 toeren varen wij 14 km per uur, ten opzichte van het water hebben wij 4 km stroming tegen. Even rekenen wij schieten 10 km per uur op.
De eerste achter op komende sportboot zet de boel al behoorlijk op de kop. Wij kwamen precies in de lengte van de hekgolf, stevig rollen is het resultaat. Weer een leer voor de volgende keer en dan anders doen. Mooi weer onderweg en verder geen bijzonderheden. Vanwege de slechte weer voorspeling zijn wij bij Zutphen de vis haven binnen gevaren. Voor ons een bekende jachthaven. Half 4 voeren wij de haven binnen waar de haven meester ons ontving.