Vrijdag 22 aug Amsterdan - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Vrijdag 22 aug Amsterdan - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22 aug Amsterdan

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Augustus 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Vrijdag 22 augustus.

Weer vertrokken uit Woerdense verlaat weer terug gevaren via de Kromme Mijdrecht richting Uithoorn en daarna stuurboord kant uit de Amstel op.
En doorgevaren tot Amsterdam zuid en voor bij Amsterdam zuid oost de Weesper trekvaart op, hiervan was de reden dat wij niet onder de bruggen door konden en gezien het weer, was het niet verstandig om onze boottent af te breken.
Daarna via Amsterdam- Rijnkanaal wat behoorlijk heftig was qua weer, de regen kwam met bakken uit de lucht en het waaide behoorlijk en we hadden hierdoor dus erg weinig zicht dus de navigatielichten moesten aan.
Want het kwam niet op 1 groot container schip aan, de ene nog groter dan de andere, de langste die ons is voorbij gevaren was meer dan 200 meter.
En dan voel je je toch wel klein hoor.
Maar wel heel leuk, maar toch ook spannend, maar met Henk achter het stuur ging het helemaal goed.
Om 15.15 uur ons schip aangelegd in de stromende regen in de Sixhaven in hartje Amsterdam.
We waren 2 verzopen katten maar we lagen in Amsterdam dat voor vandaag ons einddoel was.

Vaaruren 714 uur

Zaterdag 23 en zondag 24 augustus
In totaal 3 overnachtingen gehad in deze multiculturele maar wel gezellige haven.
Franse buurtjes, en aan de andere kant mannen uit Denemarken. Maar ook Duitsers, Italianen, Engelsen weten allemaal deze haven te vinden.
Deze dagen ook natuurlijk de binnenstad van Amsterdam bezocht.
Een geweldige, gezellige, drukke binnenstad met ook hier natuurlijk veel culturen.
Je voelt je bijna opgelucht ook nederlands te horen praten, want de hoofdmoot spreekt een andere taal. Dit komt ook natuurlijk door de vele toeristen die Amsterdam bezoeken.
Zaterdagmiddag op de fiets de stad in eerst boodschappen gehaald en terug gebracht naar de boot, en daarna gewandeld in de stad, de negen straatjes bezocht, de krijtkerk bezichtigd, de bloemenmarkt enz . Heel leuk allemaal en gisteravond de wallen bezocht en een biertje gedronken in Old Sailor een bekende kroeg in het red-line district. Als Henk in Amsterdam is, is dit een must voor hem en voor mij was het de eerste keer.

Vandaag zondag, gelukkig is het weer goed dus op naar de stad, naar de Dam geweest, het Waterlooplein, het leidse plein, en een Begijnhof bij het Spui bezocht, hier is nog een woning met nog 1 van de 2 overgebleven houten gevels de andere staat op de Zeedijk. Heel Amsterdam had dit maar i.v.m. de vele branden in de binnenstad is dit in de middeleeuwen verboden en moest dit met steen opgetrokken worden. En natuurlijk naar het Vondelpark.
Hier was het ook onwijs druk en wat bleek: Acda en de Munnink trad op en dit was hun laatste optreden vandaar die drukte dus.
Amsterdam is een prachtige stad maar zo verschrikkelijk druk, alles fietst, loopt, rijen dik maar door elkaar heen. En ik moest Henk die voorop fietste goed in de gaten houden anders ben je elkaar in no time in al die gekte en hectiek zo kwijt.
Tijdens het fietsen geen tijd om om je heen te kijken, maar constant letten wat doet die ander.
Morgen verlaten we deze hectiek weer en varen naar Spakenburg.

• 29 Augustus 2014 - 21:53

Betsie:

Leuk om jullie verslagen te lezen, maar ook om de foto's te zien.
    Holland is echt prachtig