Woensdag 2 juni ’10 - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Woensdag 2 juni ’10 - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 juni ’10

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Juni 2010 | Noorwegen, Flåm

Woensdag 2 juni ’10
Vertrek: 10,30. zon/bewolkt 18

We vertrekken naar het oude centrum in Stavanger. Omdat er veel wegwerkzaamheden en erachter bouwwerken zijn zetten we de camper bij het Olie museum. Via de nieuwe binnen stad lopen we naar het oude centrum. Mooie kleine witte huisjes in dit nauwe straatjes, gezellig. Er waren die morgen 2 cruiseschepen aangekomen en zo was het lekker druk in het stadje. Er waren wat problemen met het elektra in het woon gedeelte van de camper en lieten we dit bij een camperdealer na meter, conclusie de accu was overleden. ( dit hadden we in Nederland nog na laten kijken). Deze accu had hij niet in voorraad en gaf ons een adres waar we er een konden kopen. Ons doel was vandaag om naar de Preikestolen te gaan en omdat het nog niet zo laat was toch maar de stoute schoenen aan getrokken. En wat voor klim, er was ons wel gewaarschuwd maar toch. Klimmen en dalen over stenen en grote rots blokken we hebben over de heenweg er 1 45 uur over gedaan. Het was geweldig wat een uitzicht. Maar ja dan weer terug hier hebben we er 1.30 uur over gedaan. Wat een afzien niet te beschrijven..

Een paar kilometers verder hebben we overnacht op een camperplaats in het havenstadje Jorpeland.
Veel jeugd erg rumoerig.

Donderdag 3 juni ’10
8.30 uur km. 62608 zon/bewolking 13 graden.

Henk zijn zin op tijd weg. We rijden naar Hjelmeland en nemen hier de pond naar Nesvik.
Het is de bedoeling om vandaag de eerste watervallen te zien. Nou dat hebben we geweten.een fantastische weg met ongelofelijk veel watervallen groot en enorm veel kleine watervallen. Mooie weg met veel tunnels, heb je problemen met tunnels ga een vakantie doen in Noorwegen. We zijn vaak gestopt en hebben alle tijd voor deze rit genomen, zodoende kwamen we op 16.45 aan in Eidfjord. Er lag een groot cruiseschip en nog wel de Aida uit Duitsland geweldig wat een schip. We konden de camper op de camping ( naast de aanlegplaats neerzetten en hadden een plek vlakbij de Aida en konden mooi kunnen bekijken.Om 18.30 voer het weg en werd het weer rustig in Eidfjord
De camping heet de Kjaertveit Camping en we hebben hier de eerste trollen gezien.

Vrijdag 4 juni 2010

Doel vandaag o.a Voringsfossen en dan naar Bergen.
We nemen morgenvroeg de boot van Brimmes naar Bruravik.
Vrijdag in Bergen geweest, het is daar 1 grote bouwplaats en ontzettend druk.
Aan het eind van de avond naar Voss voor een overnachting.

Zaterdag richting Flam.

Een mooie route door een fantastische landschap naar Flam gereden.

Het laatste stuk voor Flam door een tunnel van 11,5 km en een korte van 5 km kwamen we om 11.00 uur aan op de camping Flam aan.
Een bijzonder nette en schone camping met een gastheer die erg gastvrij is.
We hebben eerst maar een poos lekker in de zon gezeten en pas aan het eind van de middag naar het toeristische stukje van Flam. Onvoorstelbaar wat er allemaal wel niet op dit spoorlijntje af komt. Het was druk op het station.
Henk zou de Rallarvegen fietsen maar helaas ging dit niet door.
Er lag teveel sneeuw op het stuk van Finse naar Klevagjelet. Meer dan een meter.en het sneeuwde nu nog werd door een medewerker verteld. Aangeraden werd om de ski’s mee te nemen, maar ja helaas niet bij ons. Henk gaat zondag morgen naar Myrdal en wil kijken hoever hij kan komen.

Later meer….ook afhankelijk wanneer wij weer op het internet kunnen, want dat is hier vaak wel een probleem.
Groetjes Henk en Betsy.

• 06 Juni 2010 - 18:40

Pa En Ma Kruizinga:

Henk en Betsy,

Wij hebben de verslagen gelezen en de foto's gezien vonden dit geweldig, jullie zien veel.Nog een fijne vakantie.
    Liefs pa en ma.

• 06 Juni 2010 - 21:12

Simone:

Wat vervelend van de accu, gelukkig waren jullie in de bewoonbare wereld :)

jullie kunnen altijd nog ski's huren. Kun je nog zeggen dat je tijdens je zomervakantie hebt geskied.

Ik heb de Aida ff opgezocht. Leuk bootje voor een cruise.

Hier is alles oké.Toet en ik vermaken ons prima, maar heeft wel een beetje moeite met dit warme weer. Gelukkig hebben we een koele gang. Ze brengt daar heel wat uurtjes door :)

Ha det gøy i Norge. Nyt det!
    Hilsener Tut og Simone

• 07 Juni 2010 - 19:49

Mark En Miranda:

Hoi Vakantiemensen!

Leuk om jullie interessante verhalen te lezen, en mooie foto's.
    We hebben verschillende plekjes opgezoch op internet, maar ziet er mooi uit.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier.
    En wij kijken weer uit naar een reisverslag.

Groetjes vanuit Holland!

• 10 Juni 2010 - 09:32

Joke:

hoi betsy en henk.
    leuk om jullie verhalen te lezen,en ik maar werken,nee hoor grapje
    betsy morgen familie dag.
    fijne dagen nog.
    liefs joke

• 10 Juni 2010 - 09:38

Joke:

hoi Betsy
    mis je toch wel maar gun
    je deze vakantie van harte en henk ook na al
    dat ploeteren in jullie
    huis geniet er van,