Maandag 7 juni 2010 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Maandag 7 juni 2010 - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Maandag 7 juni 2010

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Juni 2010 | Noorwegen, Geiranger

Maandag 7 juni 2010
9.50 uur km. 63277 zon.

Vanaf Flam naar Geiranger.

Bij Flam schoten wij bijna direct een tunnel in en toen nog een en daarna de bijna 25 km lange tunnel. De langste tunnel ter wereld. Deze tunnel was echt het hoogtepunt, want dat is wel heel lang. Om de 6 km. hadden ze met blauw licht de buitenlucht wat na gebootst, erg imposant. Tussendoor genoten we enorm van het mooie landschap. Onderweg de Bogabreen gletsjer gezien erg mooi, gestopt in het plaatje Skei waar we broodjes gehaald hebben gegeten, gepind en getankt dus we konden er allemaal weer tegen
Onderweg een kudde jonge koeien,stieren gezien die lopen hier zomaar vrij over de weg, een stak zelfs zijn hoofd in het informatiehokje heel grappig om te zien,
En als je denkt dat dat alles was, ook nog een kudde geiten en toen nog wat schapen die langs de weg en in de berm lagen.
De route ging via de 5 tot aan Byrkjelo en hier gaat het over in 60 via Stryn hier slaan we af en nemen de 15 richting Lom via de pas????? Gaan we 63 volgen naar Geiranger.
Een geweldige pas of te wel route, we rijden midden in de sneeuw dit was geweldig gaaf. En natuurlijk in de sneeuw op de foto en film in de korte broek, maar de zon maakte het alles tot een betoverend landschap, ook de ijsschotsen dreven in het water. echt niet te beschrijven.
Na de pas een afdaling naar Geiranger De pas waar we overheen gingen lag op duizend meter hoogte met een steile afdaling van 11 km en stukken van 9 tot10%.
Onderaan aan gekomen ben je gelijk in Geiranger. Een mooie plaats en toeristisch
Waar we nu op de camping staan, en terwijl ik typ zitten we nog steeds buiten,. Toen we op de camping aankwamen scheen de zon overgoten en was het warm, we hebben tot 20.30 uur in de zon gezeten, heerlijk en onvoorstelbaar want we zitten tussen de bergen met de toppen wit van de sneeuw. We hebben vandaag 290 km gereden en hiervan hebben we 74 km in tunnels gereden.
Moet je voorstellen dit is ongeveer ¼ van het trajekt.

Dit was het weer voor vandaag groetjes allemaal.