Stockholm en Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Stockholm en Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Stockholm en Kopenhagen

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Juni 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Woensdag 23 juni 2010
Km.stand 68356.

Eerst nog met de metro naar Stockholm om naar het cultuurhuis en het paleis te gaan.
Nog een poos in het centrum gewandeld. Om half 2 naar de sluizen van Berg gegaan in het Gohta kanaal. Dit is echt de moeite waard en ze waren net bezig met de sluizen.
In de plaats Motala overnacht.

Donderdag 24 juni 2010
Het centrum van Motala bekeken en het motor museum bezocht.
Een erg mooi museum en mooi opgesteld, er was goed aandacht aan besteed.
Niet alleen motoren, maar ook prachtige oude auto`s, fietsen, radio`s enz.
Challotenburg bezocht maar dit viel erg tegen.
Vertrokken richting van Jonkoping, hier aangekomen lekker in de zon en avonds voetbal gekeken. We moeste hier een Scandinavische kaart kopen anders mochten we niet op de camping, een erg dure camping en veel lawaai, de prijs zeker niet waard.

Vrijdag 25 juni 2010
Km.stand 6??

Via Malmo over de tolbrug ( €78,00) naar kopenhagen.
Ongeveer 14.00 uur op de camperplaats aangekomen, gelijk de fiets gepakt en Kopenhagen in.
Wij snappen nu ook dat het grootste gedeelte van de mensen een fiets helm dragen.
De mensen letten nergens op zoals de meeste dat doen in de steden van Scandinavië.
Een geweldige stad , veel water en grachten.
Zwembaden gemaakt in een stuk water wat zij dan afgebakend hebben.
Gezellig druk in de stad en er is overal wel wat te doen.
Een soort Bourtange vesting, paleizen, Tivoli park en Christianhavn, een soort artiesten stad. Waar je kunst ziet met een grote K. met graffiti, en waar iedereen leeft als god in Frankrijk, maar dan zonder gebod.
Echt een mooie stad voor een stedentrip.
Alleen voor de zeemeermin moet je nog even wachten, want zij staat momenteel tentoongesteld in Shanghai ( ja echt het orgineel ) ook de bewoners zelf vinden dit erg vreemd, je verplaatst toch ook niet de echte eiffeltoren van Parijs wat ook de blikvanger van de stad is???????????????

Zaterdag 26 juni 2010
Km.stand 68754
Nog weer Kopenhagen in en naar een supergroot winkelcentrum en nog wat door de stad gereden.
Later naar de oude hoofdstad van Denemarken, Roskilde om de kerk en het vikingschip museum te bezoeken. De kerk was geweldig mooi, hier zijn de koningen van Denemarken begraven, deze liggen niet zomaar onder een steentje. Hier hebben ze wat moois van gemaakt.
Wij hebben allen maar de kerk in Delft volgens ons en daar staat maar 1 tombe en die van prins Willem van Oranje. Verder zijn daar ook wel meer graven.
Het viking museum viel tegen, allen wat oude planken in een ijzeren frame wat de grote van de viking schepen laat zien.
Voor de overnachting in Baring een klein plaatje aan de kust.

• 30 Juni 2010 - 20:23

Betsie:

Wat lachen zeg met dat Vikingsmuseum. Zoiets hadden wij ook in Denemarken. Verhaal vertel ik wel als je weer thuis bent en zal dan een leuke foto ervan laten zien.
    Geniet de laatste dagen nog maar lekker, voor je het weet ben je weer druk, druk en nog eens druk haha