donderdag 4 oktober - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu donderdag 4 oktober - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

donderdag 4 oktober

Door: betsy en Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Donderdag 4 oktober:

Vandaag zijn we naar Clearwater geweest aan de Mexicaanse golf.
We zijn via binnenwegen gereden om de hoofdwegen te vermijden, maar ook om dit stuk Florida te zien. We zijn door delen Lake County en Polk County gekomen.
En dat is prachtig, meer natuur en dat hebben we gezien. Overstekende schildpadden, kleine groene kikkers, eekhoorns die de weg over schieten.
Ook nog een stuk gewandeld in een natuurpark, hier waren hele mooie grote vlinders maar ook allemaal rare geluiden die we niet echt thuis konden brengen.
En ook een paar grote gieren die een prooi naar binnen werkten midden op de straat.
Er was zelfs een mogelijkheid om te kamperen daar. Maar ik vooral zou er voor geen goud wil staan.
Daarna verder gereden naar Clearwater een mooi stuk of wat eilanden gelegen aan de Mexicaanse golf. Met zijn mooie witte strand, dit strand staat bekend ,dat het al meerder keren het mooiste strand van Amerika is. Hier heerlijk gezwommen . Het weer was prachtig, erg warm en zonnig en 32 graden. Dus een heerlijke verkoeling was wel nodig.
Daarna de vissershaven bezocht en in het restaurant Hooters heerlijk kip gegeten.
Gelukkig medium kruiden op de kip genomen, na een liter cola ging het al een stuk beter.
Om half 4 weer vertrokken dit om ook de drukte op de wegen wat te vermijden.
Maar helaas, we waren net op de brug vanaf Clearwater naar Tampa en we stonden al in de file, en ook de lucht begon erg te dreigen.
Clearwater staat erom bekend dat daar gemiddeld 361 dagen per jaar de zon schijnt. En wat doet het op de brug een paar mijl daar vandaan …..regenen, T stormen (onweren) en behoorlijk heftig en achter ons was de lucht helder en op de Clearwater beach lagen ze waarschijnlijk nog heerlijk in de zon.
Over de hele terug reis hebben we 4 uur gedaan, terwijl er normaal 2 uur voor staat.
Maar ondanks alles een leuke dag gehad, en weer heel veel van dit mooie land gezien.

Betsie:

Super leuk omdit allemaal te lezen. Ziet er ook heel mooi uit. Al moest ik wel even lachen dat jullie kip eten in een vissershaven :-)

• 05 Oktober 2012 - 15:19

Betsie:

Oeps, er ging iets niet goed, kan het niet meer verwijderen haha