Donderdag 21 aug Woerdense Verlaat - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Donderdag 21 aug Woerdense Verlaat - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 aug Woerdense Verlaat

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Augustus 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

We hebben afgesproken om kennissen op te zoeken in Woerdense verlaat.
Op tijd varen wij de Kromme Mijdrecht op, een super mooi stukje vaar water. Je vaart door de polder en het water ligt een stuk hoger dan de landerijen er naast. Ze hebben indertijd het kanaal gegraven en van de grond die er uit kwam is de dijk gemaakt om het water tegen te houden. Wij vonden een overnachting plaats tegen over de Westveense Molen dit is een poldermolen uit 1676. De molen is gebouwd ten behoeve van de bemaling van de polders. We hebben eerst nog een lekker stuk door de polder gefietst. Avonds gezellig met de kennissen bij gekletst. Ik heb nog wel even met Peter zijn Fort Mustang over de dijk gescheurd. Daar zijn die dijkweggetjes volgens mij voor gebouwd.

Vaaruren 707 uur