maandag 18 aug Leiden - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu maandag 18 aug Leiden - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

maandag 18 aug Leiden

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Augustus 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Maandag 18 augustus.

wij gaan naar Leiden varen, via het Rijn Schiekanaal en vinden een plaatsje bij de Wilhelmina brug net naast het centrum van Leiden. Wij gaan de stad lopend verkennen, eerste indruk is dat Leiden een mooie oude binnenstad heeft, we blijven hier 2 dagen en gaan morgen op de fiets de binnenstad verkennen. Op de fiets gaat het makkelijker, wij gaan eerst naar de VVV bij het stadion. Het is er druk. Wij krijgen het idee dat ze een beetje terughoudend zijn. Ze geven geen kaarten en route, wij geven aan dat wij willen fietsen en wandelen. Nog steeds niets. Later in de binnenstad zie je de route met bijzonderheden, de Leidse sleutels. Maar een kaart zou gemakkelijk zijn. Wij fietsen lekker door Leiden en kijken nog even naar het straatje waar Rembrand geboren is. Mooie panden langs de grachten en over de grachten de oude bruggen. Voor de culturele inslag gaan wij het museum voor Volkerenkunde. Leuk en leerzaam, jammer dat er altijd opa’s en oma’s met de kleinkinderen zijn die er heen moeten, geschreeuw en gieren en dat is dan normaal. Verder fietsen wij langs de grachten een mooie oude binnenstad die bewaard is gebleven. Gratis tip van Betsy en Henk: (bij bezoeken van dit soort steden is het raadzaam om een museumjaar kaart aan te schaffen).
Vaaruren 703 uur.