Eerste dagen - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 Mei 2010 | Duitsland, Kiel

Wij zijn vrijdag om 13.00 uur vertrokken vanuit Hoogeveen richting Kiel in Duitsland.
Het was erg druk onderweg, en voor Bremen, en tussen Bremen en Hamburg was er veel stau
ook mede door werkzaamheden aan de weg, over 74 km 6 stukken weg verbreding en venieuwing, we hebben al met al wel 2 uur in de file gestaan.
In Kiel was onze eerste overnachting op een camping, bedrijvigheid op het water, enorme
schepen voeren er langs, heel leuk om te zien.

Zaterdagmorgen om 8.45 uur vertrokken richting Eckenforde, nog even wat boodschappen
gehaald en daarna via Schelswig – Flensburg – met uit eindelijke bestemming van deze dag
Hirtshals ( boven in Denemarken, waar we om 18.00 uur absoluut moesten zijn om de Ferrie
te halen naar Kristiansland in Noorwegen.
Onderweg was het fantastisch, het zonnetje scheen, het landschap heuvelachtig volgens Henk
( Teletubbie land ) en de prachtige koolzaadvelden schitterden met hun enorme gele gloed
prachtig in de zon.
Veld na veld geweldig mooi.
De reis naar Hirtshals liep voorspoedig en we waren erg ruim op tijd aanwezig om 14.15 uur
en er was nog niemand om in te checken de eersten dus. Na nog even daar wat rond gereden
te hebben toch alvast maar voor het in check punt geparkeerd, want er was verder niet erg
veel te beleven.
Maar we waren op tijd en hadden de reis thuis al besproken, dus toen wachten tot de ferrie
van Fjordline ons naar het voor ons onbekende Noorwegen zou varen.
Spannend hoor
De boottocht van ongeveer 2.5 uur zetten wij voet op Noorse bodem, in Kristiansand.
En toen op zoek naar een overnachtings plaats

Zondag morgen eerst Kristiansand wat verkend, het centrum bekeken, een fort met kanonnen
bezocht, en de Dom kerk, De oude straatjes waar Kristiansand begonnen zijn we door gelopen, mooi met de schilderachtige witte houten huizen
Daarna doorgereden om de vuurtoren in Lindesnes te bezoeken, het zuidelijkste stukje vaste land van Noorwegen. Hier is de Noordkaap nog 2518 km. Verwijderd, en dit is hopelijk ons verste punt dat wij op deze trip ook willen halen.
Heel mooi bijna maanland achtig landschap, maar helaas koud door de harde wind.
En een hele perfect onderhouden vuurtoren die zijn dienst ook nu nog doet.
Daarna weer verder via Lyngdal – Farsund – Vanse – Feda naar Flekkefjord.
Een heel mooie rit door de bergen.
Zondag op maandag staan we op een camping vlak bij Flekkefjord.

De rest komt de volgende keer wel.
Groetjes Betsy en Henk

• 30 Mei 2010 - 21:36

Betsie:

Klinkt bekent Teletubbieland, dat gevoel hadden wij ook in Denemarken. Maar wel mooi om te zien.
    Tot later

• 31 Mei 2010 - 11:46

Ger En Ria:

Hallo fam.
    Leuk om jullie zo te volgen, wij zullen het geregeld even bekijken.Vandaag hier inmiddels droog, gelukkig voor alle was die ik had na onze vakantie, die heerlijk was . Groetjes Ger en Ria

• 31 Mei 2010 - 17:25

Bianca:

Leuk zo die site!!
    Heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    groetjes uit hollandscheveld

• 31 Mei 2010 - 18:56

H Kruizinga:

Nou mooi dat het tot nu toe lekker gaat. Dus de omgeving is nu al erg leuk. Hoe was de boottocht. Ziet er erg groot uit die boot.