donderdag tm maandag 27 juni - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu donderdag tm maandag 27 juni - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

donderdag tm maandag 27 juni

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 Juni 2011 | Italië, Rome

Donderdag 22 juni

Vertrokken naar lago d garda, niet een erg groot stuk rijden ongeveer 80 km.
Alleen deze afstand is in Italie anders dan door het mooie drenthe.
Mooi op tijd aangekomen op camping Lido in Pacenga vlakbij Peschiera del Garda.
Een grote camping aan het meer, netjes en een leuk plaatsje straat 20 en plaats 7 dat maakt 27 zoals in Hoogeveen.
De dag een beetje doorgekomen met rondkijken en luieren.

Vrijdag 23 juni.
Zoals de planning naar Sirmione op de fiets zodat we onderweg gelijk wat van de doorkomende plaatsen bekijken. Het schiereiland Sirmione is een leuk plaatsje om te bekijken het is een oud vesting plaatsje het schijnt al vanaf de Romeinen bewoond te zijn. We waren zeker nier de enige die op het idee kwamen om er naar toe te gaan en het was dus erg druk. De rest van de dag doorgebracht op de camping, avonds lekker snert gegeten met brood (unox).

Zaterdag 24 juni
Vertrokken om langs de oostkant het meer en de dorpjes te verkennen.
Via Lazise, Bardolino, Garda, Torri, ( mooie plaatsjes aan het meer) hier zijn we op een Italiaanse camping terecht gekomen., met allemaal vaste gasten. Onze ervaring is als je een stuk of 40 gezinnen bij elkaar hebt het er niet rustiger op wordt, wat een gekakel.
We hebben tussen hun in een middag in de zon gelegen op het grindstrand, het was wel leuk.
Ondanks dat we ons insmeerden met zonnebrand toch nog stevig verbrand,
We stonden aan de rand van de camping en als er nachts vrachtverkeer lang ging rijden ze gevoels matig bijna door de camper heen.

Zondag 25 juni
Morgens weggereden richting Malcesirre om een plekje in Torbole of Riva te zoekken.
Als je denkt zomaar een rondje Lago d Garda kan je dat wel vergeten, door de drukte ga je in een langzaam rijdende file door de plaatsjes heen
Het is Torbole geworden op camping Bellavista , een mooie camping aan het meer van d Garda. Een mooi plekje gezocht en toen op de fiets het dorp verkend.
Onverstelbaar het was echt een bedevaartsoord voor surfers en mountainbikers. Het was er gezellig druk en hebben een poos aan het meer gezeten en later een wandeling door het plaatsje.na wat inkopen weer terug op de camping om aan het strand te zonnen en te badderen.. avonds nog een lekker stuk gefietst.

Maandag 26 juni.
Nog lekker op de camping en de plaats Riva bezocht.