Donderdag 9 mei 2013 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Donderdag 9 mei 2013 - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Mei 2013 | Nederland, Hoogeveen

2013
We hebben deze winter het onderwaterschip een goede beurt gegeven. Nieuwe antifouling en de rest goed schoonmaken en poetsen.

Donderdag 9 mei 2013, us 546.
Om 10.30 vertrokken na afscheid genomen te hebben van Henk en Rob en ze bedankt voor het overwinteren bij hun op de werf. We hadden de kap er afgehaald , het zou een mooie zonnige dag worden. We hadden aan de sluiswachter doorgegeven dat we er aan kwamen en ze hadden de sluis voor ons al open staan. In Noordscheschut is Mark nog aan boord gekomen om mee te gaan in de sluis om boven weer af te stappen. Een bekend gebied, We hebben 25 jaar aan de Hoogeveensevaart gewoond en varen nu lekker door heen. We zijn dus nog voor onze vorige woning langs gevaren. Om 11,45 bij de brug in Geesbrug. Hier hebben we een klein uurtje gewacht op de volgende bediening en genoten de lunch in de zon.
Om 13.00 uur lagen we in Zwinderen voor de brug en de brugwachter kwam er al aan.
De Hoogeveens vaart is een mooi kanaal om door te varen. De vele bruggen werden deskundig voor ons bediend. Na een mooi stuk varen kwamen we om 14.30 in Veenoord aan. Voor de treinbrug moesten we een kwartiertje wachten en nadat de treinen gepasseerd waren werden de bruggen bediend en konden we doorvaren. We voeren dwars door Veenoord en Nieuw-amsterdam en om 15.00 voeren we het stieltjes kanaal op. Bij het schudden in de Stieltjeskanaalsluis hadden we genoeg bekijks. Alles liep op rolletjes en om 16.40 uur lagen we vast in de binnen haven van Coevorden. We zouden vrijdag doorvaren naar Almelo maar besloten om Coevorden te verkennen. Betsy heeft hier vroeger gewoond en dus even bij oude bekenden aan, we hadden gezellige dagen in Coevorden. We hebben de Riverdance in de haven laten liggen om komende donderdag 16 mei weer verder te varen.

• 20 Mei 2013 - 21:36

Mark En Miranda :

Leuk om zo stukken terug te lezen! Nu hopen op een prachtige vaar zomer!

Groeten Mark en Miranda