Dinsdag 8 juni 2010 - Reisverslag uit Levanger, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu Dinsdag 8 juni 2010 - Reisverslag uit Levanger, Noorwegen van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

Dinsdag 8 juni 2010

Door: henkenbetsy

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Juni 2010 | Noorwegen, Levanger

Dinsdag 8 juni 2010
12.45 uur km. 63565 zon.

Eerst nog lekker gewinkeld in leuke straatjes bij de haven in Geiranger.
Een grote cruiseboot meerde aan dus een boot vol toeristen en bussen vol toeristen bestormden het kleine plaatsje. Wel gezellig. Ook leuk om te zien hoe de mensen met de kleine bootjes van de cruiseboot gehaald werden. Net na de middag zijn wij vertrokken via de 63 naar Andalnes. Via scherpe haarspeldbochten zijn wij de berg bij Geiranger naar boven gereden.
We hebben een ferry genomen om de 63 te volgen en zo de Trolstigen te rijden naar Alesund

Een geweldige rit Dit moet je een keer gereden hebben Via Hellesynt rijden we naar Liabygda en vandaar naar Valldal. Vervolgens naar de Trolstigen. De omgeving van Stigrøra is adembenemend er ligt sneeuw en er zijn nog mensen aan het skiën.
Bij het uitkijkplatform Trollstigheim zijn ze aan het bouwen en is dus een grote bouw put.
We hebben wel op het uitkijk punt gestaan om het mooie dal te aanschouwen.
Geweldig om het stuk van de Trolstigen naar beneden te rijden, langs de waterval die hier naar beneden stort.
Via Andalsnes rijden we door naar Alesund, hier staan we aan de waterkant van de Atlantische Oceaan. Een mooie camperplaats. Avonds gaan we Alesund in om te eten en de stad te verkennen. We lopen naar het uitkijk punt waar je over de hele stad uit kunt kijken je moet dan wel 418 treden lopen.. maar dan heb je ook een geweldig uizicht.

Woensdag 9 juni 2010
9.30 uur km. 63775 bewolking/zon.

Eerst nog wat boodschappen gehaald, omdat we zo schrokken van de prijs zijn we maar eens de kassa bon gaan ontleden. Eigenlijk moet je dit niet gaan doen. voorbeeld: verse ham 279 kroon per kilo. Gelukkig hadden wij maar 170 gram. Blikje bier 6 stuks in een karton, per blikje 22.50 kroon. Wel een halve liter Reken zelf de koers maar uit. Wij doen het niet meer. We reden naar Molde om via hier naar Bud te gaan om een bunker te bekijken.
Mooie rit en de bunker was nog helemaal in originele staat.
Onze weg vervolgen om via de the Atlantic road naar Kristiaansund te rijden.
Hier aangekomen naar de camping Atlanten om te overnachten.
Het was heerlijk weer dus zijn we naar de stad gewandeld om het een en ander te gaan bekijken. Mooie stad en groter dan wat wij hadden gedacht.
Wat vannacht wel opviel dat de vogels het hoogste lied fluiten, dat we er bijna niet van slaap konden komen, heel vreemd, je hoort ze bij ons s`morgens vroeg, het hardst tekeer gaan.

Donderdag 10 juni 2010
10.30 uur km. 63966 zon.

Eerst buiten in het zonnetje ontbeten.
Vandaag willen we naar Trondheim of wat verder.
Wat wel onderweg opvalt dat de natuur veranderd, we rijden door een heel andere omgeving
En volgen de E39 via tunnels, bruggen en natuurlijk weer een overtocht per veerboot.
Hoe dichter bij Trondheim zie je veel meer weilanden en vlakke stukken grond.
En ook de loofbomen die elders in Noorwegen volop groeien zijn nu dennen bomen en sparren.
Trondheim is een grote stad, en voor ons niet zoveel aantrekkingskracht, dus lekker nog even doorgereden naar Levanger, een veel kneuterige plaats met een leuke camping.
Camping Levanger, waar we om circa 15.30 aankwamen en hier nog heerlijk genoten hebben van de zon.
Sàvonds nog even op de fiets het plaatsje verkend heel mooi allemaal

Groetjes Henk en Betsy

• 11 Juni 2010 - 13:09

Martijn:

Ik volg elke dag jullie reis verslag.
    veel plezier in deze indrukwekende natuur

groeten Martijn

• 11 Juni 2010 - 18:10

Joke:

hoi henk en Betsy
    echt leuk jullie verhalen en foto,s
    fam dag was in de molen
    geen bbq het regende.
    maar je hebt niks gemist.
    wens jullie nog hele mooie weken toe.
    liefs joke.

• 12 Juni 2010 - 09:14