dag 2 en 3 - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu dag 2 en 3 - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

dag 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Augustus 2014 | Nederland, Arnhem

Vaaruren 682 uur

Zaterdag 10 augustus, dag 2
Gisteren een regen achtige avond gehad het was niet koud, we konden onder de luifel tot laat in de avond buiten onder de luifel zitten.
9,15 zijn wij vertrokken. De stroming op de IJssel was niet minder dus stevig op het gas. We varen ongeveer 7,5 km ten opzichte van de navigatie, de zeker 4 a5 km stroming tegen. We moeten straks maar een keer extra tanken. De natuur van de IJssel is mooi, veel water vogels en in de uiterwaarden koeien, paarden en schapen, net voorbij Westervoort zelfs kamelen. Om 14,30 zijn we bij het eind van de Gelderse IJssel en varen met dikke stroom tegen in een krappe bocht de Neder-Rijn op, gelijk gps snelheid van 18 km per uur, dat is met het zelfde vermogen nog wel wat anders en we zijn zo in de haven bij Arnhem, Roeivereniging Jason was de bestemming. Met veel stroming en wind in de door de havenmeester aangewezen box in gevaren. Met wat mankracht van bootbezitters Riverdance vast gelegd. Mooi plekje met ruimzicht op de Neder rijn. Betsy had net een heerlijk maaltijd klaar , komt de havenmeester vertellen dat wij moet verkassen, normaal lag er in de box een schip en die was onderweg om binnen te varen, alles los en verkassen naar een plaats achter het gebouw van de kanovereniging. Uitzicht een grijze muur. Gebeld met mijn broer en richting Westervoort gefietst waar Sjaak en Marja ons onder de brug opwachten. Een lekker stuk gefietst en aansluitend bij de familie in de tuin na gezeten ondertussen nog even naar Marcel en Bianca met kits geweest.

Vaaruren 688 uur

Zondag 11 augustus, dag 3
Blij dat wij een paar weken geleden Monica en Floris gesproken hebben. Monica bereide de lekkerste gerechten voor Floris en zijn vrind. Zo ook mijn vrouw Betsy die een uitgebreid ontbijt voorzette, heerlijk ontbeten in de morgen zon. Van middag komen Sjaak en Marja om naar Arnhem centrum te gaan.
Eerst een poosje aan boord, de kinderen en kleinkinderen van Sjaak en Marja zijn ook nog even geweest. Gezellig. Aansluitend dat stad in om te eten, het is bij Indonesisch restaurant DEWI in de Steenstraat 10 geworden. Heerlijk gegeten en een aanrader.