dag 4 maandag 11 augustus - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu dag 4 maandag 11 augustus - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Henk Kruizinga - WaarBenJij.nu

dag 4 maandag 11 augustus

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Augustus 2014 | Nederland, Arnhem

Maandag 11 augustus dag 4 en onze eerste officiële vakantie dag.

Sjaak en Marja gaan mee varen naar Wijk bij Duurstede, we krijgen 2 sluizen Driel en Amerongen. Er staat een stevige wind bft 6 a 7 geregeld slaat het boegwater over Riverdance heen. Gelukkig zitten we lekker in de kap. Mooie tocht door het rivieren landschap van de Neder-Rijn.

Rond 2 uur komen wij in Wijk bij Duurstede, we leggen aan in de gemeente haven, geen elektra of douche gelegenheid. Voor een deel een mooie haven en een deel oude troep.
Na het eten gaan we de stad maar verkennen.
Een mooie oude vesting stad, wat in de eerdere jaren een belangrijk haven en handelsstad was.
Na de wandeling Sjaak en Marja naar de bus gebracht. Op de retour naar de haven toch even over na denken om niet te verkassen naar een jachthaven terug, hier zijn douche, toilet, kantine wifi, elektra en de prijs is gelijk, even op de fiets heen, aardige havenmeester en het ziet er allemaal goed uit, dus verkassen. Een leuk plekje gekregen aan de kop van een steiger.

Vaaruren 692 uur